Přehled prezentujících osob

RNDr.Tomáš Drtina, Managing Director GfK CZ & SK


V roce 1991 byl  Tomáš Drtina spoluzakladatelem výzkumné a poradenské společnosti INCOMA, která se v roce 2000 stala součástí celosvětové skupiny GfK.
Poté, co dlouhá léta působil jako ředitel INCOMA GfK, se po konsolidaci obou společností skupiny GfK v ČR v roce 2015 stal generálním ředitelem GfK pro Českou a Slovenskou republiku.
GfK patří globálně i v České republice k nejvýznamnějším společnostem zabývajícím se výzkumem trhu. V této oblasti poskytuje komplexní služby zahrnující nejrůznější typy průzkumů, tržních a marketingových analýz, včetně konzultačního a poradenského servisu pro zákazníky.

Tomáš má rozsáhlé zkušenosti s nejrůznějšími typy výzkumů, osobně řídil či koordinoval stovky projektů pro domácí i nadnárodní klienty – velká část z nich se v nějaké formě týkala obchodu, distribuce či nákupních zvyklostí a preferencí.
Přednášel na desítkách domácích a zahraničních konferencí.
Kromě jiného je také viceprezidentem ARTN či členem European Research Group ICSC.



Václav BEČVÁŘ, provozovatel šesti franšízových restaurací Bageterie Boulevard

Václav BEČVÁŘ - provozovatel šesti franšízových restaurací Bageterie Boulevard
Majitel a jednatel BB WEST CZ s.r.o. (zal. 2010)

Co mi přináší být franšízantem konceptu Bageterie Boulevard, který je mezi českými franšízami inovační štikou?

Restaurace BAGETERIE BOULEVARD jsem znal již dříve, jako zákazník. Při svých cestách do Prahy jsem nevynechal příležitost se v některé z nich zastavit. Vždy zde na mne dýchla atmosféra, kterou jsem si zamiloval při cestách po Francii.

Otevřít první franšízovou restauraci BAGETERIE BOULEVARD jsem bral jako velkou výzvu a moje rozhodnutí bylo v duchu výroku Sigmunda Freuda: „V drobných věcech se spolehni na rozum, ve velkých věř srdci.“
A já věřím. Věřím v sílu a zázemí značky, její budoucnost a know-how, které denně při své práci využívám. Franšízing je však o oboustranné spolupráci, ve které jsou role předem rozděleny.
Franšízor přináší vize a rozvíjí značku. My, franšízanti, vize realizujeme a franšízorovi přinášíme názory a potřeby našich zákazníků, se kterými jsme v každodenním kontaktu. A právě spokojenost zákazníků je našim hlavním posláním, které nás spojuje.

Plzeňský podnikatel Václav BEČVÁŘ provozuje jako franšízant současně šest restaurací Bageterie Boulevard.
•BB Zličín
•BB OC Borská Pole a DRIVE
•BB OC Olympia
•BB OC Plaza
•BB Rondel A DRIVE
•BB OC Central



JUDr. Jiří CTIBOR, LL.M., PhD.

specialista na franchising a právo nemovitostí
advokát a zakládající partner pražské advokátní kanceláře Z/C/H Legal. 

Jiří Ctibor své odborné právní znalosti získával studiem na právnických fakultách Karlovy univerzity v Praze a Univerzity v Hamburku a také na australské Central College v Sydney. Členem České advokátní komory je od roku 1999. Praktické mezinárodní zkušenosti získal v několika zahraničních advokátních kancelářích a jako seniorní advokát v mezinárodní advokátní kanceláři v Praze.

V roce 2005 se Jiří Ctibor stal zakládajícím společníkem advokátní kanceláře Z/C/H Legal. Tato advokátní kancelář poskytuje právní služby ve všech oblastech souvisejících s podnikáním v České republice, přičemž jednou z jejích specializací je právní poradenství v oblasti franchisingu.

JUDr. Jiří CTIBOR, LL.M., PhD., vede expertní skupinu Českého institutu pro franchising, která se věnuje právní úpravě franchisingu v České republice.

Jiří Ctibor je členem a patronem Franchise Clubu - klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.

Pavel ČMELÍK, český provozovatel britských franšízových licencí Hamleys, T.M.Lewin a Bakers, ředitel společnosti INEXAD


Rodák z Chrudimi se nejdříve vyučil mechanikem elektronických zařízení, později vystudoval techniku na univerzitě v Plzni. Na Sorosově Středoevropské univerzitě v Budapešti získal titul MBA.

V roce 2000 vyrazil do Austrálie, kde nejprve rozvážel housky a učil se anglicky. Po návratu do Evropy začínal jako manažer ve společnosti s rychloobrátkovým zbožím Procter & Gamble. Poté pracoval v bance Morgan Stanley v Londýně, později v prestižních poradenských společnostech Deloitte & Touche a Arthur D. Little.

Pavel Čmelík je známý tím, že pro naplnění své vize hledá lidi, kteří mají chuť dělat věci jinak a je ochoten je velmi dobře zaplatit. 
V roce 2012 v Praze zakládá maloobchodní společnost Inexad, která do Česka přivádí britské značky T.M. Lewin, Barker a později také hračkářství Hamleys.

Pavel Čmelík zakoupil franšízovou licenci Hamleys pro nelimitovaný počet obchodů nejen v Česku, ale dalších čtyřech okolních zemích: Slovensku, Polsku, Rakousku a Maďarsku. Mateřská společnost bude dohlížet, aby trvale a všude dodržoval jejich standardy z hlediska designu, kvality služeb i zboží.
Pavel Čmelík chce získat asi 20 procent stávajícího tuzemského šestimiliardového trhu s hračkami, který je podle něho dost velký, aby se na něm uživilo vedle sebe i několik velkých hráčů. Věří, že osvědčený hamleysovský koncept aktivní prodejní komunikace a zábavy, zaručeně rozčeří stojaté vody tuzemského trhu a do prodejen s červeným logem a pěti zlatými hvězdami přivede dostatek koupěschopných zákazníků. 

Po otevření a rozjezdu vlajkové lodi v Praze chce Pavel Čmelík postupně otevírat obchody v dalších velkých městech v Česku i v okolních čtyřech zemích; celkem má v plánu zhruba dvacítku středně velkých a menších obchodů Hamleys. Každé prodejně chce poskytnout přiměřenou územní exkluzivitu, aby byly pro jejich provozovatele dlouhodobě ekonomicky zajímavé.

Pavel Čmelík je členem Franchise Clubu - klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.       

Jan HANUŠ, CEO a Father Falafel (zakladatel), Vegg-Go; generální ředitel EMCO


Současný generální manažer Emco a bývalý ředitel značky Kostelecké uzeniny má bohaté zkušenosti z FMCG společností a korporátního prostředí.
V minulosti vedl marketing Douwe Egberts, vedl prodej Vitany a šéfoval značce Yoplait.

Jako krizový manažer vyvedl společnost Kostelecké uzeniny z hluboké ztráty do zisku. Restrukturalizací a optimalizací společnosti se mu podařilo zachránit jednu z předních českých značek uzenin a vybudovat pro ni úspěšnou síť rychlého občerstvení s hot dogy Parky's.

Po odchodu z Kosteleckých uzenin si založil vlastní síť fast-foodů Vegg-Go a po jejím úspěšném rozjetí přijal výzvu posunout společnost Emco do pozice světového hráče v segmentu cereálií.

Jan Hanuš je členem Franchise Clubu - klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.       

Jan HUMMEL, spoluzakladatel, spolumajitel a výkonný šéf sítí Fruitisimo a Home Office Bistro & Coffee

Jan Hummel vystudoval VŠE obor Retail management. Během studia absolvoval pracovní stáž v USA v oboru gastronomie.

Na základě zkušeností získaných v zámoří založil roku 2003 společně s Tomášem Lichtenbergem úspěšnou franšízu Fruitisimo.
V roce 2015 založil a spustil nový kavárenský provoz HOME OFFICE Bistro & Coffee.

S Tomášem Lichtenbergem si v roce 2016, po více než 13 letech spolupráce, svá společná podnikání rozdělili. Hummel se stal majoritním vlastníkem franšízové sítě fresh barů Fruitisimo,  Lichtenberg je jediným majitelem služby Giftisimo, jež se specializuje na balení dárků.

Volný čas věnuje Jan Hummel, vedle objevování nových směrů v gastronomii, svým třem dcerám a sportovním aktivitám, jako jsou squash, windsurfing a běh.

Jan Hummel je členem Franchise Clubu – klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.       





Zdeněk ŠÍPEK, obchodní ředitel, Rodinný pivovar BERNARD

 
Zdeněk ŠÍPEK pracuje pro Rodinný pivovar BERNARD od roku 2004. Pracuje jako obchodní ředitel pivovaru, ale je také vizionář a „spiritus agens“ sítě restaurací Bernard Pub a nových pivních Barů Bernard.

Zdeněk ŠÍPEK je členem Franchise Clubu – klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.

Libor HUBÍK, market director KFC Czech Republic


Libor HUBÍK vystudoval VŠE v Praze, obor IT/Management.

Od roku 1998 sbíral pracovní zkušenosti na různých pozicích (District Coach / Country Leader) polské společnosti Amrest s.r.o., která v České republice provozuje síť restaurací KFC.

V současné době zastává post KFC President Czech & Austria, Managing Director a market director KFC Czech Republic.

 

Simona KIJONKOVÁ, zakladatelka společnosti Zásilkovna.cz

Simona Kijonková je nejúspěšnější česká startupistka, která svoji Zásilkovnu vybudovala trochu natruc, dnes živí 300 lidí a každý rok je dvakrát větší než dřív. Cíl? Porazit Českou poštu a PPL.

Za svou úspěšnou podnikatelskou a inovativní činnost byla v roce 2015 zařazena do prestižního žebříčku TOP 25 žen Česka v byznysu 2015.
Forbes z listopadu 2016 zařadil Simonu Kijonkovou mezi 75 NEJVLIVNĚJŠÍCH ŽEN ČESKA, které mají na život v Česku a na životy nás všech největší vliv. Tím, že jsou šikovné, schopné, skvělé a krásné, mimořádně úspěšné v tom, co dělají. A dal její foto na obálku.


Simona Kijonková je vizionářka a podnikatelka se silným tahem na branku, která se nebojí bořit zažitá pravidla. Podniká od roku 2008, nejprve v rámci IT firmy, kde se podílela na vývoji stovky design webů a e-shopů.

Zásilkovna.cz je sice jejím nejúspěšnějším projektem, ale věnuje se také své firmě MYPS s.r.o, která vyvíjí webové aplikace na míru a zajímá se o řadu nových, především technologických start-upů.

Simona Kijonková  je jednou z mála žen, které aktivně působí v české e-commerce a ve vedení franšízových sítí. Právě její „ženský“ styl řízení a ovlivňování chodu firmy dokáže lidi ve firmě stmelovat a motivovat. Sama má na vizitce skromně napsáno „zakladatelka“ a říká, že se věnuje strategickému rozvoji firmy. Snaží se ostatní činnosti delegovat a opírat se o schopnosti svých spolupracovníků.

Simona vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze. Před skokem do e-commerce působila na manažerských postech v obchodě a marketingu nadnárodních korporací RSM Tacoma nebo Oriflame. V roce 2015 majetkově vstoupila do IT firmy MYPS, která se zabývá vývojem webových projektů na míru.

Je členkou představenstva ADMEZ (Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu).

Ve volných chvílích se věnuje svým třem dětem, sportu a cestování.

Simona Kijonková je členkou Franchise Clubu - klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.

Stanislav KOUKAL, CEO, Robeeto.com


Standa Koukal je CEO a mozek firmy. Když neřídí firmu (což je vlastně pořád), tak rekonstruuje dům, vyrábí nábytek a spolu Věrkou vychovává dcerku Ladu. 

Stanislav Koukal přišel do start-up projektu Robeeto.com se zkušenostmi v oblasti výkonnostního marketingu z agentury H1.cz, české jednička v internetovém poradenství a výkonnostním marketingu, kde pracoval na pozici  Performance Advertising Strategist. Předtím pracoval jako PPC konzultant pro B2B Group a jako Marketing Head ve společnosti Epico a startupu Casemee. 

Studoval obor Informační studia a knihovnictví na Univerzitě Karlově.

Je držitelem všech kvalifikací Google AdWords i certifikátu Google Analytics.

Ve volném čase rád vaří, poslouchá hudbu nebo „kutí“.

Baví ho vymýšlet nové věci a nad těmi starými přemýšlet z trochu jiné perspektivy.  

Jakub LELEK, Senior Trade & Investment Adviser, Department for International Trade, British Embassy Prague

Jakub Lelek pracuje na pozici Senior Trade & Investment Adviser na Britské ambasádě v Praze.
Na starosti má sektor Financial and Professional Services v České republice a zároveň je zástupcem vedoucí tohoto sektoru v regionu střední a východní Evropy.
Jednou z jeho hlavních rolí je podporovat roli Velké Británie jakožto leadera v oblasti FinTech skrze propojování britské odbornosti, zkušenosti a know-how s regionem střední a východní Evropy.

Dříve Jakub pracoval v obchodním oddělení na Dánské ambasádě v Praze a ve společnosti A. T. Kearney.

Ľubor LELOVITS zakladatel a autor konceptu Mr.Kebab

Košický podnikatel ing. Ľubor LELOVITS  v roce 2005 skončil po 14 letech podnikání se svou reklamní agenturou. Rozhodl se pro další podnikání v gastronomii. Jako nosný produkt si zvolil oblíbený rychlý a levný masný pokrm, který pod názvem kebab nebo gyros, dobře znal ze svých cest do zahraničí a byl jeho velkým fandou.

Vsadil na velkou oblibu tohoto pokrmu v zahraničí, v Německu, na Slovensku, v Maďarsku nebo v Česku.

V těchto zemích existuje velký počet jednotlivých neznačkových provozoven rychlého občerstvení, kde se kebab/gyros upravuje na různé způsoby.

Rozhodl se tomuto produktu dát silnou marketingovou podporu včetně výrazné značky a vytvořit tak „značkový“ řetězec poskytující kvalitní rychlé občerstvení. Takový, který bude konkurovat jednotlivým „noname“ provozovnám rychlého občerstvení, nabízejících v různé kvalitě hamburgery, kuřecí křidélka, pizzu, klobásy nebo párky v rohlíku.

Po několika letech vlastního experimentování a podnikání ve vlastních provozovnách se rozhodl vlastní a lety prověřené know-how nabídnout jako ucelený a ziskový systém „podnikání na klíč“ formou franšízingu jiným podnikatelům.
Těm, kteří fast food vidí pro sebe jako vhodnou podnikatelskou příležitost, kteří nechtějí začínat od nuly, ale chtějí začít podnikat „s jistotou“ na již pevných základech a s průběžnou podporou někoho zkušeného a seriózního. 

 

Richard PROCHÁZKA, výkonný ředitel pro provoz (COO), Lagardere Travel Retail


Richard Procházka vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a poté prošel řadou řídících funkcí v oblasti financí, logistiky a provozu v mezinárodních firmách Oriflame a Unilever.

Od roku 2008 pracuje ve společnosti Lagardere Travel Retail (dříve HDS Retail) na pozici výkonného ředitele pro provoz (Chief Operating Officer).
Mimo jiné se podílel na zavádění konceptů kaváren Costa Coffee, pekařství PAUL nebo duty free  AELIA na českém trhu.

Richard Procházka je členem Franchise Clubu - klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.

Lukáš PRAUSS, obchodní ředitel UGO trade


Lukáš PRAUSS, během studia na ekonomické fakultě VŠB v Ostravě odjel na rok do Austrálie. Tam se seznámil s všudypřítomnými juice bary, které ho uchvátily svou atmosférou, energií a produkty natolik, že se domů vracel s myšlenkou otevřít si něco podobného.

Svůj sen se mu ale podařilo uskutečnit později, díky setkání s podnikatelem Markem Farníkem, který dostal stejný nápad a v Ostravě jej zrealizoval.

Lukáš PRAUSS pro značku UGO začal nejprve pracovat, později se stal její součástí a zapojil se jako obchodní ředitel UGO Trade do budování franšízového konceptu fresh barů a saleterií značky UGO.  

Lukáš PRAUSS je členem Franchise Clubu – klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.

Petr OLBRICH, provozní ředitel, COLOSEUM RESTAURANTS

Petr Olbrich působí od listopadu 2016 v Coloseum Restaurants s. r.o. na pozici Provozní ředitel a zodpovídá za řízení všech provozů společnosti.

Kariéru zahájil v mezinárodní společnosti Bestfoods (později převzaté firmou Unilever), kde začínal jako zakládající člen týmu divize Foodservice v ČR a na Slovensku a v následujících letech vystřídal několik pozic v obchodním i marketingovém oddělení (např. marketing značek Caterplan, Knorr a Hellmann´s).

Po krátkém zastavení v Michelských pekárnách zakotvil na čtyři roky ve společnosti Bakare Gastroservis s.r.o. (nyní Coloseum Restaurants) jako marketingový a obchodní ředitel.

Od roku 2004 působil na pozici ředitele Food service divize firmy Pribina, kde se podílel na vývoji výrobků pro gastronomii a finger food konceptů pro řetězce rychlého občerstvení.

V roce 2009 dostal nabídku účastnit se procesu transformace velkoobchodního řetězce Makro Cash & Carry ČR /Metro SK, kde dalších více jak sedm let zodpovídal za přípravu a realizaci marketingové strategie pro segment HoReCa zákazníků. Se svým týmem otevřel v roce 2015 gastronomické multifunkční výukové centrum Makro Akademii.

Petr Olbrich je členem Franchise Clubu - klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.       

 

Ing. Jiří PETRŽILKA, člen představenstva Letiště Praha, a. s.

Jiří Petržilka je členem představenstva Letiště Praha, a. s. od roku 2014.

Zodpovídá za oblast leteckého obchodu a komerčních aktivit. Do jeho působnosti spadají produkty a služby jako jsou parkování, letištní salónky, VIP servis či stravování.

Před příchodem na Letiště působil na různých manažerských pozicích v bankovnictví, zejména v oblasti Financí a Project & Portfolio managementu. V letech 2004-2014 pracoval v Komerční bance, kde zodpovídal za řízení kompletního bankovního projektového portfolia.
Před tím pracoval v e-bance a v bance Expandia.

Vystudoval VŠE Praha podnikohospodářskou fakultu obor Podniková ekonomika a maloobchod.

Pavlína TROJOVSKÁ (Hajnová), CEO, Skupina Centers


Pavlína TROJOVSKÁ (Hajnová) je uznávaný a vyhledávaný odborník na stav a vývoj českého a slovenského realitního trhu.

Od roku 2000 buduje společnost Centers DATA, s.r.o, která poskytuje analýzy a průzkumy trhu nemovitostí a je dlouhodobě ve světě komerčních nemovitostí synonymem pro relevantní informace, průzkumy či feasibility studies.

Prostřednictvím sesterské společnosti Centers Publishing, s.r.o.  vydává odborné tituly (časopis „Project & Property“ a sborník „Retail Book“) a organizuje řadu úspěšných konferencí („RetailCon, největší setkání zástupců shopping center a maloobchodních nájemců v ČR a SR“), diskusních setkání a školení.  

Pavlína TROJOVSKÁ je členem Franchise Clubu - klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.       

Patrick ZANDL - internetový podnikatel, novinář a blogger


Patrick Zandl je známý český internetový podnikatel, novinář a blogger.

Narodil se v Mnichově, vystudoval informatiku na Vysoké škole ekonomické v Praze, religionistiku na Ženevské univerzitě a filosofii na IZV UK.

Patrick Zandl je vizionář, hodně cestuje do zahraničí a dlouhodobě je napřed před zbytkem českého internetu. Je bezesporu jednou z nejvýraznějších osobností českého internetu, která měla nezanedbatelný vliv na jeho vývoj.

Založil a vedl zpravodajský server Mobil.cz, věnoval se bezdrátovým sítím (WiFi aj.) a telekomunikacím vůbec – provozuje oborový weblog Marigold, založil také dvě další internetové firmy: Cinetik, zabývající se půjčováním DVD po Internetu, a Pipeline (poskytuje transport SMS zpráv mezi Internetem a sítěmi mobilních telefonů). Stojí také za internetovým portálem Chronomag.cz.

V diskusích používá přezdívku Tangero.

Je autorem několika knih, např. Apple: cesta k mobilům. Koncernová pětiletka, Husákův děda

Nyní pracuje pro CZ.NIC, správce domény cz.

Je potřetí ženatý, s bývalými manželkami má celkem 3 dcery a se současnou syna a dceru.

Richard WALITZA, Vice President, Mobile Payments and Innovations, MasterCard ČR, SR a Rakousko



Richard WALITZA má ve společnosti MasterCard na starost rozvoj mobilních plateb a vývoj nových digitálních platforem.

Mezinárodní obchod vystudoval na Fachhochschule Würzburg-Schweinfurt. 15 let profesionálního života strávil v Německu, kde se věnoval oblasti zásilkového a internetového prodeje v oblasti sportovní a lovecké zbraně a střelivo.

Před nástupem do MasterCard pracoval ve společnosti Telefónica, kde se věnoval vývoji platebních řešení a vedl oddělení NFC & Financial Services.
V Českém Telecomu měl na starost strategii a vývoj nových obchodních příležitostí pro oblast plateb.  je členem Franchise Clubu - klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu.
  • ADMEZ Logo
  • Logo Algida 300
  • Logo Aviko
  • BARKERS Logo
  • Bcc Logo
  • BERNARD BAR Logo
  • Logo Bernardpivo 300
  • Logo Bernardpub 300
  • BURRITO LOCO Logo
  • CAPTAIN CANDY Logo
  • Logo Centers Data
  • COLONIAL COLOSEUM Logo
  • COSTA Logo
  • CZ.NIC Logo
  • Logo CIFRA 300
  • CSOB Leasing Logo
  • Czechinvest Logo
  • Czechstartups Logo
  • Logo Dallmayr Gold 300
  • DARK SIDE Logo
  • DEKOR Logo
  • Logo DeptIntTrade 300
  • Donuter2
  • Logo Franchise Club
  • Logo FranKey
  • Logo Fruitisimo
  • GfK Logo
  • HAMLEYS Logo
  • HARLEY Logo
  • Logo Home Office
  • Logo Hooters
  • Ingenico Logo
  • Logo Jansen Display
  • KFC Logo
  • KFC ROZVOZ Logo
  • KOFOLA Logo
  • Logo Kooperativa
  • Lagardere Logo
  • Airport Prague Logo
  • LITTLE CEASARS Logo
  • Logo Mastercard New 300
  • Logo Minit
  • MPO Logo
  • Mr.KEBAB Logo
  • OKSYSTEM Logo
  • PAUL Logo
  • Logo Pizza Company
  • PIZZA COLOSEUM Logo
  • POPAI Logo
  • Logo Raai
  • ROBEETO Logo
  • SOCR New Logo
  • T.M.LEVIN Logo
  • UGO FRESH Logo
  • UGO SALATERIE Logo
  • Logo Unilever
  • Logo US.CS 300x300 RGB
  • VeggGo Logo 2
  • Logo Zasilkovna.cz 300x300px
  • Logo ZCH